Dimonds are the girl’s best friend, azaz a gyémánt a lányok legjobb barátja, szól a dal, amivel az indiai nők úgy tűnik, nem teljesen tudnak azonosulni. Indiában ugyanis az aranyból készült ékszer a szent.
Indiában a szegényebb családok női tagjai is „bearanyozva” élik mindennapjaikat. A földmunkálatoktól elkezdve a házimunkáig, bármit csinálnak, arany ékszereik viselését nem szüneteltetik. Ennek praktikus oka van: nem lehet sem földjük, sem ingatlanjuk, minden vagyonuk az, amit magukon viselnek. Ha arra kényszerülnek, hogy elhagyják a családot, kilépjenek a házasság kötelékéből, annyi értéket vihetnek magukkal, amit viselnek, hiszen csak az az övék. Ezért nagyon fontos, hogy ilyen formában értékálló és minél drágább legyen viseletük, amely egzisztenciájukat megalapozza.
Erre építve, Indiában szárnyal az arany divatékszer gyártása, ami tavaly több mint 200 tonnát fogyasztott a sárgán csillogó nemesfémből. Bombay-ban a divatvilág is erre épült, hiszen itt az arany ékszerek szerepe az antwerpeni gyémántéhoz, vagy a párizsi ruhákéhoz hasonló.
Nem meglepő tehát, hogy az éves aranyár átlag alakulását nagyban befolyásolja a harmadik negyedév indiai esküvőszezonja, amikor elhalmozzák a nőket ékszerekkel, felhajtva ezzel az arany iránti keresletet és nem mellesleg a nemesfém árát.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.